پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215294
اجراي برنامه‌هاي اجتماعي زمينه کاهش اعتياد را فراهم مي‌کند
تاریخ انتشار : 1395/03/31 10:52:03
نمایش : 1053
معاون بهزيستي چهارمحال و بختياري گفت: اجراي برنامه‌هاي اجتماعي و فرهنگي زمينه کاهش اعتياد و افزايش آگاهي خانواده‌ها را فراهم مي‌کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرگزاري تسنيم از شهرکرد، شهرام مقدس ظهر امروز در نشست خبري شوراي هماهنگي مبارزه به مواد مخدر استان اظهار داشت: خانواده به عنوان رکن اصلي در جامعه نقش مهمي در توانمندسازي فرزندان و پيشگيري از اعتياد دارد به گونه‌اي که بدون حضور خانواده‌ها در زمينه پيشيگيري از مصرف مواد مخدر نمي‌توان مشکل اعتياد را حل کرد.

وي با بيان اينکه رويکرد اجتماعي در آموزش و پرورش براي پيشگيري از اعتياد مهم است، افزود: با شناخت پيوند دروني بين افراد نارسايي‌ها بهتر شناخته مي‌شوند و مي‌توان راهکارهاي مؤثري براي پيشگيري از اعتياد ارائه داد.

معاون توسعه پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي چهارمحال و بختياري با اشاره به برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي در شهرها، روستاها به منظور پيشگيري از اعتياد خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه آموزش مهارت‌هاي زندگي به عنوان يکي از برنامه‌هاي جدي و مؤثر در زمينه پيشگيري از اعتياد 61 هزار و 800 نفر آموزش ديدند که اين رقم در مقايسه با سال 93 رشد 30 درصدي را نشان مي‌دهد.

مقدس با اشاره به شرکت 22 هزار و 700 نفر در دوره‌هاي مراقبت از خود در مدارس بيان کرد: سال گذشته برنامه‌هايي با رويکرد اجتماع‌محور در آموزش و پرورش 150 درصد رشد داشت به گونه‌اي که تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح از 20 هزار نفر در سال 93 به 50 هزار نفر در سال 94 افزايش يافت.

وي مدارس عاري از خطر و آموزش خانواده در زمينه پيشگيري از اعتياد را از ديگر برنامه‌هاي اجرا شده در آموزش و پرورش دانست و تصريح کرد: سال گذشته براي 24 هزار نفر از افراد شاغل در محيط‌هاي اداري، صنعتي و نظامي و 10 هزار نفر از شاغلان دستگاه‌هاي دولتي برنامه‌هاي آموزشي در زمينه پيشگيري از اعتياد برگزار شد.

معاون توسعه پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: در همين راستا براي 31 هزار و 900 نفر در قالب تيم‌هاي اجتماع‌محور در محلات دوره آموزشي برگزار شد.

مقدس با تأکيد بر اجتماعي شدن برنامه‌هاي فرهنگي پيشگيري از اعتياد در جامعه بيان کرد: پيشگيري در جامعه امروز يک ضرورت است و بايد به نحوي روي آن کار کرد که خانواده‌ها خودخواهان آن شوند همان‌گونه که وقتي فردي معتاد مي‌شود براي نجات او تقاضاي اجتماعي شکل مي‌گيرد.

وي با بيان اينکه همه افراد جامعه به يک ميزان با اعتياد ارتباط دارند، افزود: کسي نبايد احساس امنيت کاذب در خصوص اعتياد داشته باشد چرا که اعتياد يک پديده هوشمند است و از همين‌رو براي مقابله و پيشيگري از آن نياز به هوشمندسازي و آگاهي اجتماعي است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html